Amsterdam, september 2025
Ten aanzien van de dienstverlening van RepareerSimpel gelden de volgende Algemene Voorwaarden voor Klanten en alle toepasselijke wettelijke regels. Door een Reparatie bij een Reparateur te boeken middels het Platform van RepareerSimpel aanvaardt de Klant aan deze Algemene Voorwaarden voor Klanten gebonden te zijn.
In deze Algemene Voorwaarden worden de volgende definities gehanteerd, zowel in enkelvoud als in meervoud.
1.1. Account: Indien van toepassing, het account op het Platform dat het voor de Klant mogelijk maakt om gebruik te maken van de Diensten. Het aanmaken van een Account is optioneel en niet vereist voor het boeken van een Reparatie.
1.2. Algemene Voorwaarden voor Klanten: deze algemene voorwaarden, ongeacht de vorm waarin deze kenbaar worden gemaakt.
1.3. Dienst(en): de dienstverlening van RepareerSimpel, waaronder het faciliteren van het Platform.
1.4. Gebruiker: de gebruiker die op welke manier dan ook gebruikmaakt van het Platform, waaronder begrepen, maar niet beperkt tot, Klanten en Reparateurs.
1.5. Klant: de natuurlijke persoon of rechtspersoon die middels het Platform Reparaties aangeboden krijgt van een Reparateur.
1.6. Platform: het door RepareerSimpel via de website www.repareersimpel.nl, een applicatie of enige andere wijze aangeboden platform waarop Klanten en Reparateurs in contact met elkaar kunnen komen in verband met het verrichten van Reparaties.
1.7. Profielpagina: een pagina op het Platform met een overzicht van het bedrijfsprofiel, de Recensies, de beschikbare Reparaties en de eventuele prijzen van de Reparateur. De opzet van de Profielpagina en het soort gegevens dat daarop wordt opgenomen kan van tijd tot tijd door RepareerSimpel worden gewijzigd.
1.8. Recensie: een beoordeling van de dienstverlening van de Reparateur door een Klant, zichtbaar op het Platform na gebruik van de Reparatie.
1.9. Reparateur: de natuurlijke persoon of rechtspersoon die zich door middel van het Platform beschikbaar stelt voor het verrichten van werkzaamheden in opdracht van een Klant respectievelijk die reageert op één of meer opdrachten van een Klant.
1.10. Reparatie: de reparatie van hardware en/of software verricht door de Reparateur ten behoeve van de Klant, inclusief verkoop van hardwareonderdelen en aanverwante dienstverlening.
1.11. RepareerSimpel: de besloten vennootschap RepareerSimpel B.V., gevestigd te Markt 4, Waalre, 5581GK en kantoorhoudend te Nachtwachtlaan 20, Amsterdam, 1058EA, KvK nummer: 98165577.
2.1. Deze Algemene Voorwaarden voor Klanten zijn van toepassing op alle overeenkomsten, ongeacht op welke wijze deze tot stand komen, en alle andere eventuele rechtshandelingen tussen RepareerSimpel en de Klant.
2.2. Op de Diensten die door RepareerSimpel aan Reparateurs worden verleend zijn de specifieke voorwaarden, genaamd Algemene Voorwaarden voor Reparateurs van toepassing.
2.3. RepareerSimpel kan deze Algemene Voorwaarden voor Klanten van tijd tot tijd en door middel van schriftelijke kennisgeving wijzigen. Wijzigingen vinden plaats op de in de kennisgeving genoemde datum, maar in geen geval eerder dan dertig (30) dagen na kennisgeving. Indien de Klant de Diensten na de ingangsdatum van de wijziging blijft gebruiken, wordt hij geacht de gewijzigde voorwaarden geaccepteerd te hebben. Indien de Klant de gewijzigde voorwaarden niet accepteert, heeft hij het recht om dit binnen dertig (30) dagen na de kennisgeving aan RepareerSimpel kenbaar te maken. Indien van toepassing, zal RepareerSimpel in dat geval het Account van de Klant beëindigen, waarbij de tot dan toe geldende Algemene Voorwaarden voor Klanten van kracht blijven.
2.4. Indien en voor zover enige bepaling van deze Algemene Voorwaarden voor Klanten nietig wordt verklaard of vernietigd wordt, zullen de overige voorwaarden onverminderd van kracht blijven. RepareerSimpel zal alsdan een nieuwe bepaling vaststellen ter vervanging van de nietige/vernietigde bepaling, waarbij zoveel mogelijk de strekking van de nietige/vernietigde bepaling in acht zal worden genomen.
3.1. RepareerSimpel exploiteert het Platform, dat vraag en aanbod van Gebruikers bij elkaar brengt zodat Reparateurs Reparaties kunnen verrichten voor Klanten. RepareerSimpel wordt dus nooit zelf partij bij enige overeenkomst voor het verrichten van Reparaties, of bij enige overeenkomst tussen de Reparateur en een Klant.
3.2. Voor zover het Platform of de Diensten enige rol spelen bij de totstandkoming van een overeenkomst tussen de Klant en de Reparateur, handelt RepareerSimpel als handelsagent voor rekening van de Reparateur en sluit RepareerSimpel in dat verband namens de Reparateur de overeenkomst met de Klant. RepareerSimpel wordt nooit zelf partij bij de overeenkomst tussen de Reparateur en de Klant. Indien RepareerSimpel via het Platform betalingen van Klanten ontvangt in verband met Reparaties, ontvangt RepareerSimpel deze betalingen ten behoeve, en in opdracht van de Reparateur.
3.3. RepareerSimpel is niet verantwoordelijk voor het handelen of nalaten van een Gebruiker in verband met het Platform of anderszins, waaronder communicatie tussen Gebruikers, en alle inhoudelijke informatie op het Platform, in Recensies en Reparaties, die afkomstig is van de Gebruikers. Evenmin draagt RepareerSimpel verantwoordelijkheid voor het voldoen aan hun verplichtingen door Klanten en Reparateurs, waaronder begrepen het voldoen aan enige betalingsverplichting, de juiste uitvoering van de te verrichten werkzaamheden en het voldoen aan de kwaliteitseisen die RepareerSimpel stelt.
3.4. RepareerSimpel zal commercieel redelijke inspanningen leveren om ervoor te zorgen dat het Platform 24/7 beschikbaar is. De Klant accepteert echter het Platform en de Diensten in hun huidige staat ("as is”), zonder toezeggingen van RepareerSimpel voor wat betreft juistheid, volledigheid, kwaliteit, geschiktheid voor een bepaald doel en niet-inbreukmakendheid. RepareerSimpel is te allen tijde gerechtigd (de inhoud van) haar Diensten aan te passen en/of te beëindigen. De Klant accepteert het Platform en de Diensten ook op basis van beschikbaarheid (“as available”). RepareerSimpel kan toegang onderbreken, met name om redenen van onderhoud en upgraden, of om andere redenen, meer in het bijzonder technische redenen. RepareerSimpel is in geen geval aansprakelijk voor onderbroken toegang tot de Diensten en eventuele gevolgen bij het aanbieden of verlenen van de Reparaties.
4.1. Uitsluitend natuurlijke personen die handelen voor doeleinden die buiten hun handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit vallen (consumenten), kunnen zich als Klant registreren op het Platform. Het Platform is niet bedoeld voor tussenpersonen of andere ondernemingen die opdrachten namens derden willen plaatsen.
4.2. De Klant garandeert dat alle gegevens, waaronder mede maar niet beperkt tot naam, telefoonnummer, adresgegevens en e-mailgegevens die hij in het kader van de Dienst verstrekt volledig, juist en actueel zijn en dat hij de Dienst uitsluitend voor zichzelf zal gebruiken.
4.3. Door het aanbieden van gegevens op het Platform, waaronder mede maar niet beperkt tot Recensies en andere berichten geeft de Klant toestemming deze gegevens op het Platform te publiceren en garandeert de Klant tot het geven van die toestemming bevoegd te zijn.
4.4. De Klant is zelf verantwoordelijk en aansprakelijk voor de inhoud van de door hem op het Platform gepubliceerde gegevens. Hij garandeert dat de inhoud van deze gegevens juist, actueel en betrouwbaar is, niet in strijd is met de geldende wet- en regelgeving is en niet onrechtmatig is. Daarnaast garandeert hij dat hij met deze gegevens andere Gebruikers niet onheus bejegent, en dat hij de belangen en de goede naam van RepareerSimpel niet zal schaden.
4.5. De onderstaande gegevens mogen in ieder geval niet op het Platform worden geplaatst:
4.6. RepareerSimpel behoudt zich het recht voor de door de Klant opgegeven informatie te wijzigen en/of in te korten. RepareerSimpel behoudt zich tevens het recht voor – doch is daartoe niet verplicht – om Recensies en andere gegevens te weigeren of te verwijderen van het Platform, bijvoorbeeld omdat deze onjuist of onbetrouwbaar zijn, in strijd zijn met de wet of onrechtmatig zijn jegens derden, zonder dat dit op enige wijze kan leiden tot enig recht van de Klant op schadevergoeding.
4.7. Overeenkomsten tussen de Klant en de Reparateur komen pas tot stand op het moment dat de Klant dit uitdrukkelijk aan de Reparateur heeft bevestigd. RepareerSimpel is bij overeenkomsten tussen de Klant en de Reparateur geen partij. RepareerSimpel kan dan ook geen enkele controle uitoefenen op de kwaliteit, veiligheid of de legaliteit van de opdrachten en/of werkzaamheden, de juistheid van de aanbiedingen, de bevoegdheid van de Klant om Reparaties te laten verrichten en/of de bevoegdheid van Reparateurs om die Reparaties uit te voeren.
4.8. Persoonsgegevens die via het Platform worden verkregen, mogen uitsluitend worden gebruikt voor het doel waarvoor ze zijn verstrekt. Het is niet toegestaan deze gegevens te gebruiken voor andere doeleinden zoals ongevraagde communicatie (spam).
5.1. Betaling voor een Reparatie kan plaatsvinden via het Platform of rechtstreeks in de winkel of op de locatie van de Reparateur, afhankelijk van de aard van de Reparatie en de afspraken tussen de Klant en de Reparateur.
5.2. Indien de Klant via het Platform betaalt voor een Reparatie, wordt de betaling namens de Reparateur door RepareerSimpel ontvangen. RepareerSimpel maakt voor de verwerking van deze betalingen gebruik van de diensten van Mollie. De Klant gaat bij betaling via het Platform akkoord met de voorwaarden van Mollie, zoals van toepassing op het moment van betaling.
5.3. Indien de betaling rechtstreeks aan de Reparateur plaatsvindt, gelden de betalingsvoorwaarden zoals overeengekomen tussen de Klant en de Reparateur. RepareerSimpel is in dat geval geen partij bij de betalingstransactie.
6.1. Na afronding van een Reparatie stuurt RepareerSimpel de Klant een uitnodiging per e-mail om een Recensie te schrijven over de uitgevoerde Reparaties. In de Recensie worden de aldaar gevraagde gegevens door de Klant verstrekt.
6.2. Indien de Klant een Recensie instuurt, wordt deze door RepareerSimpel geplaatst op de Profielpagina van de Reparateur.
6.3. De inhoud van de Recensie wordt bepaald door de Klant. RepareerSimpel heeft daar geen invloed op en kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud van Recensies. RepareerSimpel is niet aansprakelijk voor enige schade die voortvloeit uit de inhoud van een Recensie.
6.4. RepareerSimpel is te allen tijde gerechtigd een Recensie te verwijderen of aan te passen. Zij kan daar mede, doch niet uitsluitend, toe overgaan indien naar aanleiding van een melding blijkt dat de Recensie onjuist, onbetrouwbaar of onmiskenbaar onrechtmatig is.
6.5. Een Recensie dient, naast het in deze Algemene Voorwaarden voor Klanten bepaalde, in ieder geval aan de volgende voorwaarden te voldoen:
7.1. RepareerSimpel verwerkt persoonsgegevens van Gebruikers ten behoeve van de uitvoering van de Diensten en aanverwante activiteiten en in overeenstemming met de Algemene verordening gegevensbescherming en opvolgende wetgeving inzake de bescherming van persoonsgegevens.
7.2. Op deze verwerking van persoonsgegevens is de privacyverklaring van RepareerSimpel, zoals gepubliceerd op het Platform, van toepassing.
8.1. Indien de Klant een Account aanmaakt, gebeurt dit op de wijze zoals beschreven op het Platform, onder opgave van de daarbij gevraagde gegevens. Een Account wordt pas aangemaakt wanneer RepareerSimpel de aanvraag schriftelijk of per e-mail heeft bevestigd.
8.2. RepareerSimpel is gerechtigd (het aanmaken van) een Account, het boeken van een Reparatie, en/of (het plaatsen van) een Recensie of andere informatie door de Klant te weigeren of verwijderen indien daartoe gegronde redenen zijn. Een gegronde reden kan bijvoorbeeld zijn dat er een vermoeden is dat de Klant in strijd handelt met deze Algemene Voorwaarden voor Klanten en/of dat de Klant eerder misbruik van het Platform heeft gemaakt.
8.3. Voor toegang tot een Account is een wachtwoord vereist. Het wachtwoord is strikt persoonlijk en de Klant mag derden daarvan geen gebruik laten maken. De Klant is aansprakelijk voor ieder gebruik dat wordt gemaakt van zijn Account en vrijwaart RepareerSimpel voor iedere aanspraak van derden inzake schade of anderszins, op enigerlei wijze ontstaan, door het gebruik dat door middel van zijn Account van de Diensten is gemaakt.
8.4. Het Account kan indien gewenst op ieder moment worden verwijderd door een e-mail te sturen naar [email protected] met het onderwerp ‘Verwijdering Klanten Account’. Indien RepareerSimpel op het Platform de mogelijkheid biedt om het Account te verwijderen, dan kan verwijdering van het Account tevens via die weg plaatsvinden.
9.1. Alle intellectuele eigendomsrechten met betrekking tot het Platform behoren bij uitsluiting toe aan RepareerSimpel en/of haar licentiegevers, met uitzondering van het materiaal dat door de Gebruikers is aangeleverd door het plaatsen van Recensies of anderszins.
9.2. Het is de Klant niet toegestaan het Platform of enige inhoud daarvan zonder schriftelijke toestemming van RepareerSimpel, op welke wijze dan ook aan derden ter beschikking te stellen, te reproduceren, verspreiden, verzenden, of op welke wijze dan ook in een ander document of ander materiaal te verwerken. Dit houdt onder meer in dat het Klant niet is toegestaan, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van RepareerSimpel, een substantieel gedeelte van de inhoud van (een) databank(en) op te vragen en te hergebruiken en/of niet-substantiële gedeelten van de inhoud van een databank(en) herhaald en systematisch op te vragen en te hergebruiken in de zin van de Databankenwet.
9.3. De Klant garandeert dat de door hem op het Platform geplaatste informatie, waaronder begrepen Recensies, geen inbreuk maakt op (intellectuele eigendoms-)rechten van derden. De Klant vrijwaart RepareerSimpel volledig voor alle mogelijke claims van derden op enige wijze voortvloeiend uit en/of verband houdende met de door hem geplaatste informatie op het Platform, waaronder mede verstaan elke claim die gebaseerd is op de bewering dat de desbetreffende informatie inbreuk maakt op enige (intellectuele eigendoms-)rechten van derden.
10.1. RepareerSimpel behoudt zich het recht voor om de Klant uit te sluiten van elk (verder) gebruik van het Platform en de Dienst, waaronder het verhinderen van het maken van nieuwe boekingen voor Reparaties op het Platform, en, indien van toepassing, het blokkeren of verwijderen van het Account van de Klant, indien daar gegronde redenen voor bestaan zoals omschreven in lid 4 van dit artikel.
10.2. RepareerSimpel zal de Klant schriftelijk informeren over een voorgenomen uitsluiting, met vermelding van specifieke feiten en reden(en) zoals omschreven in lid 4. Indien RepareerSimpel besluit tot volledige uitsluiting, zal zij de Klant ten minste 30 dagen voorafgaand aan de uitsluiting schriftelijk informeren, tenzij wettelijke uitzonderingen van toepassing zijn (zoals herhaaldelijke overtredingen of dringende veiligheidsredenen).
10.3. RepareerSimpel hanteert een waarschuwingsbeleid. Indien de Klant tweemaal schriftelijk is gewaarschuwd wegens schending van deze Algemene Voorwaarden, waaronder de gedragingen zoals omschreven in lid 4, kan RepareerSimpel overgaan tot uitsluiting van het Platform.
10.4. Uitsluiting kan plaatsvinden indien:
11.1. RepareerSimpel is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting indien zij daartoe verhinderd is als gevolg van overmacht. Onder overmacht wordt mede verstaan een niet toerekenbare tekortkoming van toeleveranciers en/of andere derden waarvan RepareerSimpel gebruikt maakt, hacks en internet storingen.
12.1. RepareerSimpel is alleen aansprakelijk voor directe schade ten gevolge van opzet of grove schuld aan de zijde van RepareerSimpel. Onder directe schade worden uitsluitend verstaan de kosten die de Klant redelijkerwijs heeft moeten maken om de tekortkoming van RepareerSimpel te herstellen of op te heffen, zodat de prestatie van RepareerSimpel wel aan de Dienst beantwoordt, alsmede redelijke kosten ter voorkoming of beperking van zulke schade en redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak en omvang daarvan.
12.2. De totale aansprakelijkheid van RepareerSimpel kan nimmer meer bedragen dan de totale bedongen vergoeding voor gebruikmaking van de Diensten voor het op het moment dat de tekortkoming zich voordoet lopende jaar, met een maximum van € 500,-.
12.3. Iedere aansprakelijkheid van RepareerSimpel voor indirecte schade, waaronder begrepen maar niet beperkt tot gevolgschade, winstderving en omzetderving, is uitgesloten. Meer in het bijzonder is RepareerSimpel niet aansprakelijk voor schade aan de zijde van de Klant die is veroorzaakt door derden (waaronder de Reparateur), die al dan niet gebruik maken van het Platform en/of de Diensten.
13.1. Het Platform bevat verwijzingen (bijvoorbeeld door middel van een hyperlink, banner of button) naar de websites van derden. RepareerSimpel heeft geen zeggenschap over deze websites en is niet verantwoordelijk voor de inhoud daarvan en/of het gevoerde beleid, waaronder het privacy beleid.
14.1. RepareerSimpel spant zich naar alle redelijkheid in haar systemen te beveiligen tegen verlies van gegevens en enige vorm van onrechtmatig gebruik. RepareerSimpel legt hiervoor passende technische en organisatorische maatregelen ten uitvoer, waarbij onder meer rekening wordt gehouden met de stand van de techniek.
15.1. Indien een Klant van mening is dat bepaalde informatie op het Platform onrechtmatig is kan hij dit aan RepareerSimpel melden via de contactinformatie op het Platform. Aan de hand van de door de Klant op te geven gegevens zal RepareerSimpel de melding in behandeling nemen. De melding zal de voor RepareerSimpel voor de behandeling daarvan noodzakelijke informatie bevatten en de Klant zal RepareerSimpel op eerste verzoek nadere informatie verstrekken. Indien uit de melding blijkt dat het gewraakte materiaal onmiskenbaar onrechtmatig is, zal dit door RepareerSimpel worden verwijderd. Door het doen van een melding vrijwaart de Klant RepareerSimpel voor iedere aanspraak van derden in verband met de verwijdering van materiaal. De vrijwaring heeft mede betrekking op alle schade en kosten die RepareerSimpel lijdt in verband met een dergelijke aanspraak, waaronder mede begrepen – maar niet daartoe beperkt – het vergoeden van kosten voor juridische rechtsbijstand.
16.1. Op deze Algemene Voorwaarden voor Klanten, alle overeenkomsten tussen RepareerSimpel en Klant, ieder gebruik van het Platform en alle daarmee verband houdende geschillen (op welke grond dan ook) is Nederlands recht van toepassing.
16.2. Alle eventuele geschillen die voortvloeien uit of verband houden met deze Algemene Voorwaarden voor Klanten en/of het gebruik van het Platform, op welke grond dan ook gebaseerd, worden exclusief voorgelegd aan de daartoe bevoegde rechter in Amsterdam, Nederland. Indien de Klant een consument is geldt het voorgaande niet indien de Klant uiterlijk een maand nadat RepareerSimpel zich op dit artikel heeft beroepen RepareerSimpel er schriftelijk van in kennis stelt dat hij zich wenst te richten tot de rechter die op grond van de derde afdeling van titel twee van het Wetboek van Burgerlijke rechtsvordering bevoegd is om over het geschil te oordelen.